Permakulturhaven – boganmeldelse

PermakulturhavenTitel: Permakulturhaven – om flerårige grøntsager, skovhaver & gravefri dyrkning til selvforsyning og en levende fremtid. Forfatter: Karoline Nolsø Aaen & Tycho Holcomb. Sider: 282. Forlag: Myrrhis Forlag. Udgivelsesår: 2017. PPPP

Permakultur for nørder

Bogens første del er dedikeret til en række kortere afsnit om tankerne og teknikkerne bag permakultur – både på det mere filosofiske plan, og som det bliver udført i praksis på forfatternes eget permakulturlandbrug. Her er guf for nørder med seriøse planer om at gå igang med permakultur. Og vi andre kan også være med, selv om du nok skal sætte lidt tid af og fylde godt med te i kruset, hvis Permakulturhaven er din første introduktion til permakultur.

Klassiske illustrationer

Permakulturhavens fotografier er illustrative, men mangler den lækkerhedsfaktor, der efterhånden i nye havebøger. Øvrige skitser og skemaer er simpelthen sirligt tegnet op med farveblyanter og tynd tusch. Og der er intet i vejen med hverken det ene eller et andet – det virker blot lidt altmodisch i disse instragram-tider 🙂

Inspirerende planteportrætter

Denne anmeldelse er lavet på baggrund af et bibliotekseksemplar – men når Gladsaxe Bibliotekernes tålmodighed langt om længe rinder ud, vil jeg skynde mig at købe mit eget. Hvorfor? På grund af planteportrætterne, der ligger lidt diskret i bogens sidste trediedel. Her åbner sig nemlig en skatkiste af flerårige grøntsager, som forfatterne har afprøvet med held i det danske klima, og som for en stor dels vedkommende er helt eller næsten ukendte i brede havekredse. Spændende, inspirerende og meget velformidlet!

Køb bogen af forfatterne her  eller lån den på biblioteket

Du kan følge Plantesmilet på bloglovin, facebook og instagram